دیدبان

دبیر کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان: استقبال هاشمی و خاتمی از نامه به اوباما/رفتار آقای کواکبیان مانند خانم راستگو بود

دبیر کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان: استقبال هاشمی و خاتمی از نامه به اوباما/رفتار آقای کواکبیان مانند خانم راستگو بود
دیدبان: مهمترین محورهای سخنان جمشید ایرانی، دبیر کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان و همچنین دبیر جبهه اعتدال‌گرایان بدین شرح است:

-دو جبهه اصلاح‌طلبان و جبهه اعتدال‌گرایان پیرو راهبرد انتخاباتی خود قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خدمت مقام معظم رهبری نامه ای نوشتند و در این نامه دغدغه‌های سیاسی خود را اعلام کردند.

-این دو جبهه در این انتخابات، راهبردی مشترک داشتند و بر اساس نظر آقایان هاشمی و خاتمی در نهایت به اجماع بر روی آقای روحانی و عارف کمک کردند.

-در صبحانه‌های سیاسی این جبهه بحث ارتباط با سایر جریان‌های سیاسی کلید خورد که منجر به نشست این جریان‌ها در مورد مسائل روز و نگاه گفتمانی شد.

-یک ماه قبل کمیته سیاسی اصلاح‌طلبان با آقای خاتمی در مورد فعالیت مجدد گفتگوی تمدن‌ها صحبت‌هایی انجام شد و نوشتن نامه به آقای اوباما نیز در این راستا مطرح کرد که با استقبال آقایان هاشمی و خاتمی روبرو شد و متن این نامه با تائید اکثریت اعضای جبهه نوشته و رسانه‌ای گردید.

-برای حضور در جلسه و اعلام و قرائت این نامه، آقایان کواکبیان و محتشمی نیز دعوت شده بودند. احزابی که این نامه را امضا کردند همه دارای شخصیت حقوقی و شناسنامه‌دار هستند؛ من از همه رسانه‌ها خواهش می‌کنم به شخصیت حقوقی این احزاب توهین نکنند.

-هدف از نوشتن این نامه در جهت همان نرمش مقتدرانه و گفتگو بود. در برخورد نرم، گفتگو حرف اول را می‌زند؛ باید با طرف مقابل یک نقطه مشترک پیدا کرد و این یعنی دیپلماسی که مورد تایید رهبری نیز است.

-مطرح کردن امر گفتگو توسط آقای روحانی نیز در راستای همین نرمش قهرمانانه است. پس لازم است با دنیا صحبت کنیم و چهره تروریسم واقعی را نشان دهیم .

-القاعده در حال به نمایش گذاشتن چهره‌ای خشن از اسلام است که براساس راهبرد آمریکا به وجود آمد، اگر روشنگری نشود در آینده هم وجود اینها در حوز ما، روسیه و کشورهای عربی به ضرر خواهد بود.

-این نامه در کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان پیگیری شده بود. ما این نامه را خطاب به آقای اوباما نوشتیم و قطعا بعدا به صورت مکتوب از طریق سفارت سوییس به آقای اوباما ابلاغ خواهیم کرد.

-رفتار آقای کواکبیان غیر اخلاقی بود و واکنش ایشان نسبت به این موضوع برای ما مانند خانم راستگو بود. درست است ایشان و آقای محتشمی حضور نداشتند اما عضو این جبهه هستند و باید براساس آیین‌نامه اجرایی عمل می‌کردند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن